Tuesday, December 23, 2008




















Kebelankang ni agak sibuk. Tapi dapat juga membaca buku. Buku berjudul- Meniti Hari Esok -> Travelog Dakwah. Dapat maklumat ntah dari sapa tapi dari teman cyber. Tak sia2 surf internet, dpt jgk maklumat tentang buku ini. Buku ni beli di kedai Popular @ City Square tempoh hari semasa bersiar-siar dgn suami & anak2.

Membaca buku ni, buat kali pertama:- sukar memahami perasaan. Ia diiringi dgn airmata. Airmata keinsafan, walau hanya di tubir mata saja. Saya seolah2 berada dlm perjalana dakwah Professor Dr. Muhd Kamil Ibrahim. Saya begitu kagum dgn percapaian beliau yg begitu bersungguh-sungguh dlm mengejar ilmu dunia & akhirat. Hati begitu tersentuh(menangis-terpaksa berhenti membaca) bila membaca bab 29 -> Buat Anak Yg Ditinggalkan.

Bersyukur saya kpd Allah kerana diberi peluang membaca buku ini. Kisah yang dituliskan memberi ruang utk saya memperbaiki diri. Saya berdoa, melalui buku ini akan menimbulkan keinsafan yg dlm kepada para pembacanya. Insyallah :)


"Ya Allah, aku berlindung dibawah cahaya wajahmu yang mengubah gelap menjadi terang, dgn perintahnya alam ini dan alam dijadikan. Selamatkan aku daripada kemurkaan dan kemarahanmu. Kepadamu sahaja lah terpulangnya hari pengadilan, azab yg ditimpakan sekiranya engkau tidak suka dan tidak reda. Tiada ada upaya dan kekuatan selain kuasa dan kekuatan mu jua."

Petikan dari buku Travelog Dakwah Meniti Hari Esok
http://muhdkamil.net/kehidupan
























Ini kek Marble Trio dari Mat Gebu. Ia mmg lembut, gebu tapi lembab. Kalau buat plain, aje pun seda. ( Anak2 tak suka coco.) Next time buat plain je mcm kek butter gitu. Thanks Mat Gebu for the resipi !!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...