Friday, September 2, 2011

German Cookies


Assalamualaikum w.w

Selamat Hari Raya 
Maaf Zahir Batin 
seandainyer ada yg menyinggung perasaan
atau tersilap bahasa 



setelah lama tak berupdate blog ku ini ...
kesian betul banyak sangat betul habuk2 & sarang labah2 yg dah buat rumah kat sini
nak buat macam mana...
rumah sendiri setakat dapat kemas alah kadar jugak :(


Antara cookies yg sempat mama buat... paling senang tapi agak lembik sedikit adunnan mama simpan kejap dlm fridge dlm 10min baru digentel. Mmg sedap cookies ni melt into yr mouth. Ramai teman2 yg dah buat spt Nor, Ika & Diana.

Minta izin yer Nor mama panjangkan resipi disini pulak :)

German Cookies
source: Rima/Nor


Ingredients
125g butter
40g icing sugar (sieved)
125g potato starch
80g superfine flour 

Method
1. Beat butter and icing sugar till fluffy and lighter in colour.
2. Sift in potato starch and plain flour, mix to form a soft dough.
3. Roll into small balls (about 7g each) and arrange on lined baking tray - i used 1/2 tbsp to get the same size
4. Dip the tip of the fork in a bowl of water and press on cookie dough.
5. Bake in preheated oven at 170 deg C for 15 min.


7 comments:

Amie said...

Assalamualaikum Mama Hawa,
selamat hari raya,maaf zahir batin... ada lagi tak GC...Amie tak pernah buat kuih ni.

quinnie said...

salam aidilfitri buat mama sekeluarga....saya cuti berblog 2 hari dah terasa syok pulak maleh nak mengupdate....memang bahaya betul kalau cuti lama....heheheh

dZana said...

slm rindu mama n selamt hr raya..

Ayu said...

Assalam mama, rindunya dah lama tak dengar suara mama..
Selamat hari raya Aidil fitri buat Mamahawa & family..Maaf zahir batin sekiranya ada tersalah silap berbicara dan bergurau senda..harap maaf juga sekiranya recipe2 yang telah dicuba tidak mengena selera..sesungguhnya kita hanya mencuba & berkongsi recipe..banayk buat kuih ma?..

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum mama...
selamat hari raya....
wah cookies nie antara yg paling laku d hari raya nie... sedap sgt kan mama

Juwita Jamaludin said...

ramai yang buat germon cookies ni.. tentu sedap dan cair dimulutkan

Alin Marlini said...

Selamat Hari raya Mama Hawa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...