Tuesday, July 17, 2012

Mi Segera Goreng Sempoi ~ Chef Arm~


Assalamualaikum ^^
Selamat Pagi kpd semua teman2
Kembali bersiaran di pagi hari Selasa..

Tinggal beberapa hari lagi kite semua umat Islam di seluruh dunia akan menyambut kedatangan bulan yg mulia bulan yg ada kaitan dgn bulan Al Quran.. semoga dgn kedtgan bulan Ramadan nnt kite semua dpt menjalankan ibadah puasa & terawih dgn khusuk dan taqwa insyallah amin...



Mi Segera Goreng Sempoi yg dah mama cuba beberapa minggu yg lepas kalau tak silap pada hari Sabtu... mmg ringkas sesuai utk sahur atau pun utk berbuka..
Petikkan dari majalah Saji Julai 2012 resipi sumbangan Chef Arm dgn gaya utk si Bujang bersahur...
Ala2 mi mamak pun ada ... mmg ringkas kena sesuai kan dgn bahan2 yg ada dirumah tak susah mana pun kalau ada vitamin "R" hehehe

meh tgk resipi kat bawah...

Mi Segera Goreng Sempoi
resipi:  Chef Arm Majalah Saji 7/2012
sumber: mamahawa

Bahan2
2 bungkus mi segera - dicelur
1 sudu rempah kari
2 ulas bawang putih - dicincang
1 biji bawang merah - dihiris
1 biji telur
1 biji tomato - di potong dadu
sedikit sawi - potong kasar
2 biji cili api - hiris
1 sudu makan kicap
1 sudu teh gula
1 sudu teh garam
sedikit minyak masak


suka tengok bunga yg terbentuk lepas di kerat dari batang sawi...


Cara penyediakan:
Tumiskan bawang putih, bawang merah dan cili api hingga naik bau. Kemudian masukkan mi segera, sawi dan tomato. Kacau rata. Setelah itu masukkan kicap dan rempah kari. Gaul rata. Apabila hampir kering masukkan telur. Perasakan dengan garam dan gula secukup rasa dan angkat.

12 comments:

Mas Sani said...

Betul tu mama, yg penting mkn vit R baru berkesan masakkan kita tu hihihihi

Slmt pg mama syg.... Mas nk mi mama boleh? Mas nk kongsi dgn nasi lemak dh lama hbs dah so mas hulur pggan ksg jelah..... Hehehe

Mama Hawa/Mama Nani said...

Slmt Pagi Mas Cayang!!
tuh ah kalau byk mkn vit M terkesan kat blog kite kan hahaha

meh sama2 kite hulur pinggan kosong mi segera yg lama habis jgk kikiki

hana said...

salam rindu jugak mama!! lebiu lebiu... hehehe... kiter bab mee goreng pesen apa pon suker. janji sodap! hehe.... selamat menyambut puasa buat mama sluarga

FnF Simple Life said...

asslm mama hawa/mama nani...

Ni bukan mi segera sempoi tau... dah mcm mi segera yg kat restoren mamak tu... terbaek lah ;)

nOOrsha said...

salam wendoo mama..nampaaek sodap mi goreng gaya gini..waduhh..terliur..lunch ni nk goreng mee la..hehehe

Mas said...

mas suka mee segera digorengkan...
letakk lak telur goreng...
compom licin pinggan tu..he3
mengeliurkan jerk nengok Mi Segera Goreng Sempoi mama nie..

Mama Hawa/Mama Nani said...

*laga pipi dulu*
hehehe lebiu manyak lah Hana :)
sama lah kat rumah mama nie tak kisah asal ada mknnan ..
terima kaseh begitu jgk ngan Hana sekeluarga yer :)

Mama Hawa/Mama Nani said...

Wslm FnF :)

mana ada....
nie pun ikut kat buku majalah saji dh tak de idea nak perhabiskan stock maggi..

Mama Hawa/Mama Nani said...

Wslm Noorsha cayang!!!
Rindu2x... alala *laga pipi*
hehehe sempoi jer.. alala mie grg mamak tapi gunakan maggi

Mama Hawa/Mama Nani said...

Aah lah sama citarasa mama disini..
maggi selain di msk kicap.. msk begini pun okay jgk ala2 mee mamak..tak kisah lah nk ltk telur atau tidak..ngap jer hehehe

AbbotCottage said...

Mee segera gak yg ngancam jiwa raga.

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...