Tuesday, November 24, 2009

Blueberry Tarts/ Tart Gulung Blueberry


Ni project tadi petang.... Soorang2 duduk pat dapur buat tart gulung ni....
Payah jugak nak mengulung :( Sebab resipi asal kuih tart bukan tart gulung. Tak de kerja cari kerjakan!!! Nasib baik buat 1 adunan kalau tadi buat 2 adunan... jawap sampai ke malam lah.
Adunan memang lembik sikit sebab adunan tepong agak2. Mama pun lupa kat mana mama ambik resipi ni.... kat MYR ke atau ResipiNet???
Meh tengok resipi

Bahan
1 biji kuning telur
1 sudu makan susu manis
1 sudu makan susu tepong
250 gm butter
400-450 gm tepung gandum - jgn tuang semua/gaul sehingga x melekat kat tangan
1/2 sudu teh vanila
secukup inti nenas

Cara2
Satukan semua bahan. Butter,kuning telur,susu manis,susu tepung & vanila di pukul rata, lalu masukkan tepung sedikit demi sedikit dan gaul sehingga rata. Canai & terap & letakkan inti nenas diatas. Bakar pada suhu 170c atau sehingga tart masak.



Ni lah rupa tart gulung mama yang telah dihias dengan bunga kecil & manik. Adunan agak lembut tu yang mama letak kan kedalam papaer cup kecil2 supaya tak hancur...

2 comments:

E-na Zarina said...

alamak ada tart gulung kat sini..bestnya...mmg ponat nak menggulung niiii mkn kojap je sbb sedaaaapp!

blogresipi said...

Rajinnye mama menggulung..untuk raya haji ke ni? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...