Friday, February 26, 2010

Karipap@Epok2



Salam Di pagi Jumaat yg mendung sikit pagi ni..matahari blm seterangnye... apa2 pun ni porject malam semalam sebelum tidor... Terliuq jugak tengok kat rumah teman2 blogger mama yg dah buat karipap :) Memang dah lama x membuat nye... Mama ambik resipi kulit epok2 ni dari rumah Ika sebab sikit adunan nye..

Ni tadi pagi goreng kan sikit buat cik hubby n Nazli bekpes... Makan panas bersama secawan Nescafe cukup lah beri tenaga untuk berdancing kat rumah atau pun nak kepasar!!!! hehehe

Meh kita tengok resipi yg mama C&P dari rumah Ika. Minta izin & minta halal yer sis...




KARIPAP @ EPOK2


Bahan-bahan
  • 250g tepung gandum
  • 2 sudu besar marjerin - panaskan (klu nk buh semua myk panas pon bleh)
  • 2 sudu besar minyak masak - panaskan
  • garam
  • air


Cara-cara
  1. Untuk membuat kulit karipap - campurkan tepung, marjerin,minyak masak yang telah dipanaskan (utk mendapatkan kulit karipap yg rangup). Gaul rata gune sudu sbb panas.Bancuh garam dan air. Masukkan sedikit2. Uli doh hingga boleh dicanai dan mudah ketika mengelim.
Untuk Inti mama masak cara mama yg menggunakan udang kering,bawang besar & bawang putih. Sedikit serbuk kari ikan dicampur bersama dan tumis & masak sehingga kentang empuk..

3 comments:

openid said...

Salam maulidur rasul mama,
Mama sihat? cantik nye mama kelim karipap tue... kemas sangat. :)

Selamat berhujung minggu ye mama :)

Ijan

Mama Nani/Mama Hawa. said...

Salam Maulidur rasul buat Ijan n family disana jgk :)Mama sihat2 jer.. Biasa2 jer klim epok2 tue
Happi weekend jgk buat Ijan sekeluarga :)

Mama Nani/Mama Hawa. said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...