Friday, July 8, 2011

Ayam Goreng berempah Cajun



Ni dier AYAM GORENG BEREMPAH CAJUN.....

hehehe masih demam atau mabuk ngan si cajun ni.....
ramai yg dah mencuba
skrang dah dapat rasa..dah tahu cam mana sedap nyer bila digambungkan sirempah cajun ngan madu...
so kepada teman2 yg belum rasa..kena cuba baru tau!!! Betul kan3x
Seperti biasa dari dapur sifu kite Nor yg mempelbagaikan rempah cajun... tak membazirkan Nor??? Ni mama minta izin C&P resipi dari dapur Nor and terima kaseh kongsi resipi yer..dah ramai teman2 mencuba nyer :P



AYAM GORENG BEREMPAH CAJUN
resipi : K.Nor@SecubitGaram

Bahan:
1/2 ekor ayam ~ potong kecil dan toskan
3 ulas bawang putih ~ ditumbuk
1 sudu besar cajun
1 sudu besar serbuk cili kasar
1 sudu kecil serbuk kunyit
1 sudu teh madu
1 sudu besar jus limau nipis
1 sudu besar air
garam
minyak






Cara:
Campurkan kesemua bahan kecuali ayam dan minyak hdan gaul hingga sebati.
Lumurkan pada ayam dan perap sekurangnya 1/2 jam
Panaskan minyak dan goreng ayam hingga masak.
Hidangkan panas2.


8 comments:

Mas said...

wahhh..sedapnya tengok ayam goreng tu..
nak buat juga la nanti..

Mama Hawa/Mama Nani said...

mmg sedap lah Mas..cik hubby tadi blk dari sembahyang Jumaat mkn siap ratah2 lagi..hehehe tanya jgk "bang sedap tak ayam nih??" sedap3x jwb hubby..hehehe

Juwita Jamaludin said...

salam mama.. sedapnya nampak ayam tu makan dengan nasi panas2 pun dah cukup terangkat.. paling tidak ratah je gitu

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said...

cajun tu jer belum sampai ke rumah kita..mesti rasa harum..

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum mama..
wah nampak sedap ler ayam goreng berempah cajun tu mama... diana pun belum perna lg mencuba resipi nie.. nak juga cuba nnt

tun_telani said...

ma, tun pun masak ni utk buka puasa td.. tp tun terhangus kan sikit. haha..

lina_pg said...

nampak sedap tu..nnt nak kena cari rempah cajun gak la..

CikGu NOr said...

sori ..nak tanya rempah cajun tu camana yer! 1st time dgar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...