Friday, December 18, 2009

Ketam cili padi


Dah lama tak makan ketam.... Tadi pagi(tak lah pagi sgt- hujan jadi syiok tido) pergi pasar dekat2 sini... Nampak ketam bunga hissh!!!! kalau masak sambal sedap 2 :P Tapi bila balik rumah menu kena tukar... sbb kalau masak terung sambal nnt tak de kauh plak. So kena buat lencongan... Ketam masak cili padi. manyak juga ketam ni... Dlm 1kg lebih... balance lagi sikit ingat petang2 nnt nak goreng itu pun kalau rajin.... So layan gambar jer ... semua orang tahu masak lemak kan???? Mama x pkai santan... pkai susu cair biar lemak2 & cholestrol turun sikit sbb dah terbanyak makan ni...kikikiki

4 comments:

LOVE2COOK said...

Oooh...if only my hubby sees this!!!

He loves crab! uish uish!! Sedap tul akak masak...:)

blogresipi.com said...

Kalau kita lah mama, kalau ade ketam ginih, bukan TERmakan banyak dah..memang sengaja makan banyak banyak.hihiihih.sedap nye lah ketam mama tuh :)

Mama Nani/Mama Hawa. said...

Hi Love... yr hubby loves crab yer..
Cik hubby x brapa suka sgt.. kata dia leceh lah nk mkn :(

Mama Nani/Mama Hawa. said...

Ijan ngan mama sama lah :)Tapi kalau kena ketam bangkang lagi sedap :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...